Cees vertelt jou alles over zijn reis!

Cees maakt via Reislokaal Ermelo een super gave treinrondreis naar en door Zwitserland! Hij houdt ons goed op de hoogte en uiteraard willen wij dit graag met jullie delen. Benieuwd naar zijn ervaringen en verhaal? Lees dan zeker verder!

Waarom rondreizen met de trein?

Cees vertelt: ‘Tijdens de corona pandemie was ik gaan zoeken naar reismogelijkheden waarbij ik ook gebruik kon maken van Zwitserse Panoramatreinen. Bovendien was er ook sprake van de ‘Schipholpandemie.

Genoeg motivatie om via het internet te zoeken naar een treinrondreis. Voor de concrete invulling van onze wensen bood Els van Reislokaal alle maatwerk medewerking i.s.m. Treinrondreis pakket. Een pakket met alle treinverbindingen én een uitbreiding op de standaar ‘Glacier & Bernina beleving’.

Ondanks dat de treinstakingen bij de NS voor problemen leek te zorgen, werden de stakingen bijtijds opgeschort en kon de reis zonder aanpassingen van start gaan. Complimenten voor Treinrondreis.nl, die mede namens Reislokaal.nl, pro-actief contact opnamen!

We treinen met een eerste klas interrailpakket, zeker een aanrader! Met een uitstekende Treinrondreis instructie voeren we alle geplande trajecten vooraf in. De dag voorafgaand aan de reis gaat die: AAN.’

Dinsdag 13 september: Eindhoven-Utrecht-Basel SBB

‘Onze reis is van start! We beginnen in Eindhoven en reizen relaxed door naar Utrecht. Daar moeten we overstappen op de ICE die ons door Duitsland voert met eindbestemming Basel SBB. De ICE is op tijd, maar helaas lopen we wel vertraging op. 0x overstappen wordt 3x overstappen, maar we houden de moed erin door de alerte afstemming met Treinrondreis.nl.

Eenmaal aangekomen in Basel SBB kunnen we het hotel super snel vinden en de locatie is top! Het ligt ontzettend dichtbij het station. Na het inchecken genieten we van het heerlijke weer en lopen we het Wettepark in voor een relaxed drankje bij Zum Kuss. Daarna verkennen we lopend de Altstadt, onder andere het raadhuis van Basel en leuke waterornamenten. We hebben daar heerlijk gegeten en met een blik op de Rijn lopen we weer terug naar ons hotelletje. Ondanks de tegenslagen tijdens de heenreis, hebben we er een mooie eerste dag van gemaakt!’

Woensdag 14 september: Basel-Zermatt

‘Na een heerlijke nacht te hebben geslapen haal ik een ontbijtje voor op de hotelkamer. Onze reisplan is gewijzigd, namelijk 12:28 uur vertrek i.p.v. 10:28 uur. Hierdoor hebben we nog mooi de tijd om een deel van de Altstad te verkennen. We zien de mooie oude vakwerkhuizen, de Munster kathedraal en een klein deel van het kunstmuseum. De tram (gratis via Baselcard) brengt ons weer terug en rond 12 uur lopen we naar het station. Probleemloos vinden we onze trein naar Visp! Een moderne intercity, alles werkt en we kunnen gewoon ons reistraject volgen. Ja, het klopt wat Hildebrand (Treinrondreis.nl) zegt: Zwitserse treinen zijn in de regel punctueel & goed! In Visp stappen we over op een treinstel van de ‘Matterhorn Gotthard Bahn’. Eigenlijk een keurig oud boemeltje, maar de rit van een uurtje naar Zermatt is hartstikke leuk. Door kleine bergplaatsjes en slingerend door het berglandschap ervaren we voor het eerst de lol van de treinrondreis. Het weer is goed; het is nagenoeg droog en weinig wind. Tegen 16u zijn we in Zermatt en een paar minuten later staan we in ons hotel Testa Grigia. We krijgen een prima kamer én vriendelijke informatie. Na een korte stop op ons balkon lopen we zó het dorp in. Natuurlijk bekijken we hier ook het oude deel van Zermatt met de lariks houten huisjes die als het ware balanceren op de platte stenen!  Terug naar het moderne dorp: wat een drukte en wat een keuze: je kunt hier overal eten. Overigens: goedkoop is het niet in Zwitserland. En dus keren we na ons diner terug naar ons balkon en genieten van een rustige omgeving, koffie en een afzakkertje. Een geslaagde tweede reisdag naar Zermatt, waarmee een goede start is gemaakt van ons  Zwitserse deel van de  treinrondreis!’

Donderdag 15/9 : Zermatt “Rustdag” (Gorgergrat bahn 2x 110 chFr)

‘Na een rustige nacht begonnen we de dag goed met een lekker hotelontbijt met boerenmuesli, broodjes en koffie. Op aanraden van de enthousiaste receptioniste nemen we rond half 11 de Gorgergrat bahn. (ZwFr 110pp)

Het is een hele mooie rit met een elektrische tandradbaan, die overigens ook veel wordt gebruikt door wandelaars. Zij kunnen naar hartelust op/afstappen tussen de hikes door. Wij gaan naar het hoogste punt. En hebben geluk met het mooie weer. Mooie gletsjer uitzichten en een ‘verlegen’ Matterhorn (nog net wat in de wolken). We zien boven ook de prachtige ‘Zooom’ film en maken zowaar een panoramavlucht met een virtuele hangglider! Tegen half 3 zijn we weer beneden in het drukke centrum van Zermatt, waarna we lunchen en lekker relaxen in de zon. Ons tweedaagse (twee ipv één overnachting) verblijf in Testa Grigia is een succes. Klein (33 kamers), gemoedelijk maar erg netjes en compleet.

Morgen onze eerste van de drie panoramatreinen: de Glacier Express!’

Gegroet,

Cees

Benieuwd naar het vervolg van de treinrondreis van Cees? lees nu ook deel 2!