Mijn fantastische rondreis door Thailand was nog niet voorbij. Ik neem jullie snel mee door de rest van mijn reis. Heb jij deel 1, deel 2 en deel 3 ook al gelezen?

Dag 16:

Deze ochtend werd ik wakker met gelijk al zon. We werden opgehaald en reden door naar de Mangrove van Ao Thalane. Het was nog eb, dus we stapten via de modder in de kajakken. De zon brandde enorm, dus goed insmeren en gaan! Helaas moesten we wel weer een zwemvest om. We gingen kajakken naar een zandbank en zagen allemaal krabbetjes. Daarna voeren we de mangrove in. Hier kregen we heerlijke koffie en allemaal lekkernijen. Het kajakken was best zwaar, maar de koffie en al het lekkers hadden mij weer goed gedaan. Het begon weer vloed te worden, waardoor we met de lichte stroming meevoeren. Dat maakte het een stukje makkelijker. We voeren verder de mangrove in en kwamen op een gegeven moment grote en hele kleine apen tegen. Dit vond ik super leuk om te zien! Daarna stopten we bij een grot met een klein strand dat vanmorgen nog veel groter was. Het was een prachtige plek en we kregen zelf een verse kokosnoot. Even later gingen we door naar de lunch en weer terug naar het hotel. Er was gelukkig nog tijd om te zwemmen! Zwemmen in de zee werd afgeraden door de grote hoeveelheid kwallen. Na het zwemmen maakte ik mijzelf klaar om bij een restaurant in Krabi te eten met de groep. Ik vond het geweldig dat de groep zo goed met elkaar op kon schieten. Ik nam een heerlijke noedelsoep met rundvlees, voor de verandering even geen rijst haha. Na het eten splitste de groep zich op en besloot ik met een aantal nog door de stad te lopen. Het was leuk om wat meer van Krabi zelf te zien. Doordat het regenseizoen officieel was begonnen, was het wat betreft toeristen relatief rustig. Na heerlijk te hebben gelopen en geslenterd, kwamen we weer aan bij dezelfde bar als de dag ervoor. Een deel van de andere groep zat er al en had plaatsen voor ons vrijgehouden. Zo fijn🥰. We bestelden weer een heerlijke cocktail en toen was het wel weer klaar voor deze dag. Het kajakken was pittig. Ik had denk ik een pees in m’n duim overbelast, waardoor ik hem niet meer kon strekken.

Dag 17:

Deze dag werd ik wakker met nog steeds pijn in mijn duim. Maar accepteren en doorgaan, want vandaag stond de 4 eilanden tour op het programma! We voeren weer in een mooie longtailboot en het weer zag er gelukkig nog goed uit. Bij aankomst begon het helaas toch een beetje te regenen. Eerste stop is Railay Beach/bay, dit is meer een schiereiland dan echt een los eiland. Maar alsnog was het prachtig. Ik dook gelijk het water in om even te zwemmen. We gingen daarna door naar Koh Thap en wat was dit schitterend! De zon scheen en daarom was het tijd om te bakken😍. We gingen door naar het derde eiland ‘Chicken Island’. Ik dacht hier zouden wellicht kippen zijn, maar nee er was een rots die lijkt op een kip haha. We gingen het strand niet op, maar gingen vanaf de boot het water in. De laatste stop was bij Koh Toba en hier hadden we ook heerlijk geluncht. Het weer sloeg wel om, maar gelukkig waaide de regen langs het eiland. Na een wat onstuimig terugreis met de boot waren we weer terug en hadden we voor de laatste keer in Krabi gegeten.

Dag 18:

Na een onrustige nacht werd ik wakker en voelde ik me niet lekker. Steeds warm/koud en flinke buikpijn. Ontbijt ging er niet goed in en dan weet je echt dat ik me niet lekker voel. Ik had ook nog veel last van de pees bij mijn duim. Ik denk dat de afgelopen drukke weken mij een beetje hadden opgebroken. We gingen om half 8 met de bus naar de pier om met de boot van Krabi naar Koh Phi Phi te varen. Dit duurde ongeveer 2 uur. Het was lekker weer en het windje deed me goed. We kwamen aan in de haven van Koh Phi Phi en het is druk. Hele wirwar van mensen maar dat mocht de pret niet drukken. Ongeveer een kilometer lopen van de haven lag ons hotel Andaman Beach Resort. Het leek bijna onwerkelijk, zo mooi was het nabijgelegen strand. In het echt is het nog vele malen mooier dan op de foto’s. Ik bleef zo lang mogelijk op het bedje zitten en ik probeerde een beetje bij te komen. De hele dag heb ik verder rustig aan gedaan en hoopte ik dat ik de volgende dag weer beter zou voelen. Er stonden namelijk nog genoeg geweldige dingen op mij te wachten.

Het waren onvergetelijke weken, maar de reis was nog steeds niet voorbij. Het laatste deel van mijn rondreis door het mooie Thailand komt volgende week online.

Dag 19:

De vorige dag voelde ik mij echt niet lekker, maar helaas had ik deze dag ook de boottocht afgezegd. In plaats van de boottocht heb ik lekker op het strand gelegen. Na de drukke weken was dit een goed moment om bij te komen. Met de hoge uv-straling ging het bruin worden enorm hard. Hele reis was ik nog niet verbrand, maar dit keer wel. Eindelijk lukte het mij om weer te lunchen. Laat op de dag verplaatste ik mijzelf naar het zwembad en daar had ik nog even liggen zonnen. In de avond hadden we een gezamenlijk diner met de groep en de twee gidsen Wilai en Johnny. Wilai is een Thaise, maar werkt al jaren met Nederlandse groepsreizen en ze kan ook echt goed Nederlands. Johnny is de rechterhand van Wilai en had veel achter de schermen geregeld. Het was super gezellig met zijn allen. We zaten bij de Hippies Bar, dit is een erg leuke spot aan het strand met livemuziek (een super slechte muzikant, maar dat is bijna overal😂). Later op de avond was er nog een vuurwerkshow. Morgen vertrekken we met de boot naar Phuket voor de laatste nachten.

Heb je vragen over Thailand of over een eventuele rondreis door dit mooie land? Neem dan zeker contact met mij op, want ik ga graag met je in gesprek!

Ben je benieuwd naar de rest? Volgende week komt het laatste deel online!