Het laatste deel van mijn rondreis door Thailand! Ik neem jullie snel mee met mijn laatste dagen in dit geweldige land. Heb jij deel 1, deel 2, deel 3 en deel 4 ook al gelezen?

Dag 20:

We waren op de boot naar Phuket gestapt, dit werd voor velen van de groep de laatste avond van de reis. Helaas heb ik niet veel van het eiland kunnen zien, maar daarom een goede reden om nog een keer terug te gaan. Het viel mij op dat Phuket een toeristische plek is. Het was gek om te bedenken dat dit ‘’alweer’’ de laatste bestemming van de reis was. We sliepen in Peach Hill Resort, dat ligt tussen de twee stranden Kata en Karon Beach. Ik kon dus gemakkelijk naar beide stranden toe en vanaf het hotel ging er ook een gratis shuttle naar het strand. Toen we ingecheckt waren in het hotel, trok ik gelijk mijn zwemkleding aan en dook ik het zwembad in. Er was zelfs een poolbar met cocktails! Tussen 4 en 5 happy hour en een heerlijke lunchkaart. Je kon bestellen aan de bar bij het zwembad en het eten en drinken werd netjes naar je bedje gebracht en weer opgehaald. Hier kon ik snel aan wennen😂. Na het chillen bij het zwembad gingen we voor de laatste keer met zijn allen dineren. Het einde van de rondreis kwam steeds dichterbij.

Dag 21:

Deze dag was er geen wake-upcall, de vakantie kan beginnen!😂 Maar alsnog was ik op tijd wakker. Helaas vertrok deze dag mijn kamergenoot weer terug naar Nederland net als een groot gedeelte van de groep. Ik en 3 anderen blijven nog langer. Na het ontbijt zwaaiden we om 13:00 uur de rest uit. We aten lekker een hapje in het restaurant van het hotel en gingen daarna door naar het strand. We werden met een golfkarretje gebracht door het personeel, super leuk! Na een heerlijk dagje strand maakten we ons klaar voor de avond. We vertrokken naar het centrum van Kata. Er waren gezellige winkelstraatjes en er was ook een markt. Bij een foodcourt bestelde ik een kip cashew. Het Thaise eten verveelde mij totaal niet na drie weken. We sloegen uiteraard weer wat souverniers in, mag onderhand wel een extra koffer bijboeken haha. We sloten de avond af bij een barretje op de hoek van het hotel met een lekkere cocktail.

Dag 22:

Deze morgen had ik lekker rustig aan gedaan, ontbeten en neergeploft bij het zwembad. Bij het zwembad hadden we geluncht en daarna gingen we met de taxi naar het winkelcentrum Phuket Central Festival. Het was ongeveer een half uurtje rijden. Het is een enorm groot winkelcentrum (met airco) die bestaat uit twee delen. Je vindt hier bekende en betaalbare winkels, zoals Zara en H&M. Maar je vindt hier ook luxe winkels, zoals Gucci en Chanel. Tevens zijn er genoeg eetgelegenheden. Nadat we hier een aantal uurtjes hadden doorgebracht, gingen we met de taxi naar het centrum van Kata Beach. Ik had zin om weer bij de foodmarket te eten. Daarna besloot ik met de rest om Kata nog verder te verkennen. Uiteraard onderweg terug naar het hotel stopten we bij onze standaard cocktailbar. Een aantal Russische jongeren waren daar muziek aan het maken.

Dag 23:

Deze dag had ik weer een lekkere chill dag bij het zwembad. Af en toe was het licht bewolkt en dat maakte de zon zeer dragelijk. Na de lunch bij het zwembad gingen we naar The Big Buddha. We besloten aan het einde van de middag te gaan, zodat de temperatuur iets was gedaald. The Big Buddha was echt mega groot! Ik had niet verwacht dat die zo groot was. Via een aantal trappen kwamen we uit op de Buddha en ik liep eromheen. Aan de achterkant zag ik een monnik zitten en die riep mij bij hem. Hij begon te praten en dit herkende ik van een eerder tempel bezoek, want ik had een andere keer al een rood armbandje gekregen. Hij zegent je dan en het bandje moet zorgen voor geluk, dit vond ik heel bijzonder. Tijdens de zegening zat ik op mijn hurken en mijn voeten mochten nooit naar de monnik wijzen. Mijn schoenen moesten uit en ook na de zegening kreeg ik een mooi armbandje. Even later liep ik met de anderen verder en maakten we een groepsfoto. De chauffeur stond nog op ons te wachten en bracht ons naar Karon Beach. Het uitzicht hier was schitterend! Ik had hier heerlijk van genoten. Daarna liepen we weer naar Kata en aten we bij de foodmarket. We liepen nog een ander onbekend deel van de stad door. Even later terug in het hotel pakte ik mijn spullen, want de volgende dag werden we om 13:00 uur opgehaald en naar Phuket Airport gebracht.

Dag 24:

De laatste ochtend was aangebroken. Laatste keer ontbijt en laatste keer bij het zwembad😢. Er vielen een paar drupjes regen, maar toen kwam de zon dus kon ik daar nog even lekker van genieten.

Na een uurtje met de taxi kwamen we aan bij Phuket Airport. Met 15 minuten waren we ingecheckt en door de security. En omdat we waarschijnlijk niet genoeg eten kregen tijdens de 3 vluchten bestelde ik lekker Burger King😋. Om 17:00 uur vloog ik naar Bangkok en om 23:00 uur vloog ik door naar Istanbul. De vluchten waren prima, maar max. 2 uur geslapen.

Dag 25:

Alles was soepel verlopen en ik was weer terug op Nederlandse bodem. Het was gek om weer terug te zijn, maar wat was dit een geweldig avontuur.

Het was voorbij gevlogen en wat heb ik veel mogen zien en ervaren! Lijkt een rondreis door Thailand jou ook geweldig? Neem dan zeker contact met mij op.